Амалий кўникмалар рўйҳати (.doc)
Календар-тематик режа 4-5-6 курсларга (.doc)
Адабиётлар:
- Раков, Сосюкин – Внутренние болезни_Военно-полевая терапия
- Лаборатор. иши ўқув қўлланма
- Лаборатория иши ўқув қўлланма
Distsiplina nomi Gematologiya
Mutaxassislik uchut UASH
Maruza 6 soat
Amaliy (seminar) mashg’ulotlar 42 soat
TMI 30 soat
Nazorat formasi OSKE
Umumiy soat 78 soat
Dissiplina xarakeristikasi
Gematologiya – qon va qon yaratuvchi a’zolar, ularning norma va patologiyadagi tuzilishi va faoliyati haqidagi fandir. Gematologiya fani keng tarqalgan qon tizimi kasalliklarining etiologiyasi, patogenezi, klinik belgilari, diagnostikasi, davolash tamoyillari, birlamchi va ikkilamchi profilaktika choralari xakida batafsil ma’lumot beradi. Klinik gematologiyaning amaliy ahamiyati qon kasalliklarining umumiy kasalliklar ichida egallagan o’rni va ko’pgina boshqa kasalliklarda (terapevtik, xirurgik, infektsion va b.) kon tahlilining diagnostik va prognostik ahamiyati bilan belgilanadi. Jadal ravishda dispanser va poliklinikalarda bemorlarni zarur tekshirishlardan o’tishi va ratsional davolash taktikasi qayta ishlab chiqilmoqda.
Gematologiyaning asosiy bo’limlaridan biri klinik transfuziologiya bo’lib, qon va qon komponentlari, qon o’rnini bosuvchi suyuqliklar klassifikatsiyasi, qon preparatlari va komponentlari xarakteristikasini o’rganib, ularni parenteral yuborganda davolash effektivligi va organizm har xil a’zolariga ta’sir mexanizmini ko’rib chiqadi.
Gematologiya kursi mobaynida talabalar gematologik bemorlarning anamnezini yig’ish, kasallikni asosiy klinik-gematologik belgilarini aniqlash, gematologik bemorlarning laborator-instrumental tekshiruv natijalarini intepritatsiya qilish, qon tizimi kaslliklarida dastlabki va klinik tashxisni asoslash xamda ifoda etishni o’rganadilar.
«Gematologiya va XDT» fanining 2018/2019 o’quv yili uchun mo’ljallangan
SILLABUSI
Fanning qisqacha tavsifi | ||||||||
OTMning nomi va joylashgan manzili: | Toshkent tibbiyot akademiyasi | Farobiy ko’chasi, 2 | ||||||
Kafedra: | Gematologiya va XDT | “Davolash” fakulteti tarkibida | ||||||
Ta’lim sohasi va yo’nalishi: | 510000 – “Sog’liqni saqlash” ta’lim sohasi | Davolash ishi, kasb ta’limi (davolash ishi), tibbiy profilaktika ishi | ||||||
Fanni (kursni) olib boradigan o’qituvchi to’g’risida ma’lumot: | 1 Babadjanova SHaira Agzamovna – kafedra professori
2 SHamsutdinova M. I – kafedra dotsenti 3 Musaeva N.B – kata o’qituvchi 4 Pulatov J. X – kafedra assistenti 5 Kurbanova Z.CH – kafedra assistenti 6 Turaxodjaeva S.S – kafedra assistenti 7 Musakov M.S – kafedra assistenti 8 Nosirova G.B – kafedra assistenti
|
e-mail: | Shaira.b@mail.ru
|
|||||
Dars vaqti va joyi: | TTA 1-klinikasi, 12-bino 6-etaj | Kursning davomiyligi: | 02.09.2018 – 15.06.2019 | |||||
Individual grafik asosida ishlash vaqti: | dushanba, seshanba, payshanba, juma va shanba kunlari 08.30 dan 14.30 gacha | |||||||
Fanga ajratilgan
Soatlar |
Auditoriya soatlari | Mustaqil ta’lim: | 90/78 | |||||
Ma’ruza: | 6 | Amaliyot | 42 | |||||
Fanning boshqa fanlar bilan bog’liqligi (prerekvizitlar): | “Tibbiy biologiya va genetika”, “Biofizika”, “Odam anatomiyasi”, “Normal fiziologiya”, “Biokimyo” | |||||||
(postrekvizitlar): | “Patologik anatomiya”, “Patologik fiziologiya”, “Akusherlik va ginekologiya”, “Urologiya” | |||||||
Fanning mazmuni | ||||||||
Fanning dolzarbligi va qisqacha mazmuni: | Fanning maqsadi: Katta tajribaga ega bo’lgan mutaxassisni qon kasalliklari blan kasallangan bemorlarga maxsus yordam ko’satishi.
Fanning vazifalari: · Anemiyalarni etiologiyasi, patogenezi, klassifikatsiyasi, klinik kechishi asoratlari, davolash printsiplari, birlamchi va ikkilamchi oldini olish choralari. · Leykozlarni etiologiyasi, patogenezi, klassifikatsiyasi, tashxislash, davolash printsiplari, profilaktikasi. · Gemorragik diatezlarni etiologiyasi, patogenezi, klassifikatsiyasi, tashxislash, davolash printsiplari, profilaktikasi. · Klinik transfuziologiya asoslari buyicha bilimlarni shakllantirish.
|
|||||||
Talabalar uchun talablar
|
– o’qituvchiga va guruhdoshlarga nisbatan hurmat bilan munosabatda bo’lish;
– akademiya ichki tartib-intizom qoidalariga rioya qilish; – uyali telefonni dars davomida o’chirish; – berilgan uy vazifasi va mustaqil ish topshiriqlarini o’z vaqtida va sifatli bajarish; – darsda tibbiy formada bo’lish; – o’quv xonalarining ozodaligini saqlash; – ko’chirmachilik (plagiat) qat’iyan man etiladi; – darslarga qatnashish majburiy hisoblanadi, dars qoldirilgan holatda qoldirilgan darslar qayta o’zlashtirilishi shart; – darslarga oldindan tayyorlanib kelish va faol ishtirok etish; – talaba o’qituvchidan so’ng, dars xonasiga – mashg’ulotga kiritilmaydi; – amaliy mashg’ulotlarda berilgan topshiriqlar talab darajasida bajarilishi va albomda aks ettirilishi va o’qituvchi imzosi bilan tasdiqlanishi lozim. – talaba reyting ballidan norozi bo’lsa e’lon qilingan vaqtdan boshlab 1 kun mobaynida apellyatsiya komissiyasiga murojat qilishi mumkin. |
|||||||
Elektron pochta orqali munosabatlar tartibi | Professor-o’qituvchi va talaba o’rtasidagi aloqa elektron pochta orqali ham amalga oshirilishi mumkin, telefon orqali baho masalasi muhokama qilinmaydi, baholash faqatgina akademiya hududida, ajratilgan xonalarda va dars davomida amalga oshiriladi. Elektron pochtani ochish vaqti soat 15.00 dan 20.00 gacha | |||||||
Fan mavzulari va unga ajratilgan soatlar taqsimoti:
№ |
Mavzular nomi |
Jami soat |
Ma’ruza |
Amaliy mashg’u-lot |
Mustaqil ta’lim | ||
Davolash
Kasb ta’limi |
Tibbiy pedagogika | Davolash
Kasb ta’limi |
Tibbiy pedagogika | ||||
1 | Anemiyalar | 6 | 6 | 2 | 6 | 4,2 | 4,2 |
2 | Megaloblastik anemiya | 6 | 6 | – | 6 | 4,2 | 4,2 |
3 | Gemolitik anemiyalar | 6 | 6 | – | 6 | 4,2 | 4,2 |
4 | Leykozlar | 6 | 6 | 2 | 6 | 4,2 | 4,2 |
5 | Surunkali leykozlar | 6 | 6 | – | 6 | 4,2 | 4,2 |
6 | Gemorragik diatezlar | 6 | 6 | 2 | 6 | 4,2 | 4,2 |
7 | Koagulopatii, gemofilii | 6 | 6 | – | 6 | 4,2 | 4,2 |
Jami | 42 | 42 | 6 | 42 | 30 | 30 |
Talabalar bilimini baholash tizimi:
Talabalarning fan bo’yicha o’zlashtirish darajasini aniqlash uchun quyidagi nazorat turlari o’tkaziladi:
№ | Baxolashturi | Baxolash shakli | Maks. ball |
1. | Joriy baxolash | Og’zaki,yozma,vaziyatli masalalar yechish, amaliy ko’nikmani baholash | 45 |
2. | TMI | Konspekt,referat,ilmiy maqola,tezis,ma’ruza, taqdimot tayyorlash | 5 |
3. | Oraliqbaholash | YOzmayoki og’zakiso’rov, gistologikpreparatlarni diagnostikasi | 20 |
4. | YAkuniybaholash | Preparatlar diagnostikasi + og’zaki so’rov | 30 |
jami | 100 |
Joriy nazoratda talabalar bilimi ta’lim modeliga asoslangan xolda quyidagi bosqichlarda amalga oshiriladi: nazariy, amaliy qism va TMI (50:40:10)
96-100 | 91-95 | 86-90 | 81-85 | 76-80 | 71-75 | 66-70 | 61-65 | 55-60 | 31-54 | 0-30 | |
Nazariy qism | 52- 50 | 46-48 | 43-45 | 41-42 | 38-40 | 36-38 | 33-35 | 31-33 | 28-30 | 15-27 | 0-18 |
Amaliy qism | 35-40 | 36-38 | 34-36 | 32-34 | 31-32 | 28-30 | 26-28 | 24-26 | 22-24 | 12-22 | 0-12 |
TMI | 9-10 | 9 | 9 | 8-9 | 7-8 | 7 | 7 | 6 | 5-6 | 4-5 | 0 |